Diskaren

Då så alla barn. Det har nu blivit tid för mig att berätta sagan om hur mike fick sitt smeknamn Diskaren.

Man skulle kunna likna oss i ghettostyle gänget med en armé. Vi alla går under olika smeknamn så som, Generalen, Amiralen, Kaptenen samt Diskaren.

Diskaren (det vill säga mike) började sina kriminella bana i unga år. Han snodde små godis nere på ica, klottrade Westside på skolväggarna, you name it.. Han ansåg sig äga Nacka relativt tidigt i sin kriminella karriär, rankade sig själv som Gudfadern. Hur som helst, åren gick och Mike bestämde sig för att uppfylla hans far stora dröm, nämligen att bli snickare!

Mike gillade snickaryrket han hade sett snickarna stå nere och röka och dricka öl efter jobbet på den lokala krogen. Fast Mikes dåliga poäng så lyckades han med en aning tur komma in på snickarlinjen. Livet lekte, HÄR SKULLE DET BLI SNICKARE AV!

Mmmm jo.. Efter ett år tog det stopp.. Den lilla jäveln som nu hade fått basröst och hår på snoppen blev tillslut tvungen att inse att när man inte ens kan slå in en jävla spik i en planka så är något fel. Under sommarlovet funderade mike en hel del.. Han funderade på att återgå till snatteriet eller kanske öppna en egen verksamhet, sno cyklar eller något annat coolt.

Hur som helst. Medan Mike bestämde sig för att hoppa av snickarlinjen så hade jag(Adam), redan började uppfylla min stora dröm, jag skulle utbilda mig till kock! En sen september kväll ringde det på telefonen. I samma ögonblick som jag lyfte luren hörde jag det. "Jag ska bli kock!"....

Tro det eller ej men den misslyckade snickaren skulle nu gå och bli kock. (trodde jag).. Efter bara några veckor stod han nere i köket med mig och resten av klassen. Han klarade första dagen galant, (I alla fall trodde han det).. Han brände varenda jävla livsmedel han rörde vid. Och varje gång någon i klassen skulle smaka av något han hade gjort blev alltid kommentaren "Usch det här smakar ju bränt", eller något i den stilen. Men Mike var inte sen med att ständigt slänga till med kommentaren "Gott fan! smakar ju italiensk!".. Mjo visst.. Undra vad för jävla mat han är van med att äta i italien.

Nu var han alltså en misslyckad kriminell, en misslyckad snickare och som om inte det räckte så visade han inga större talanger framför spisen.

Nu till det roliga. En dag när vi var påväg hem från skolan, bad Mike mig kolla i hans väska efter hans busskort. Där låg det.. 3 fulla flaskor med diskmedel.. Plötsligt slog det honom.. Han hade avslöjat sig själv.. Han började berätta..

Han hade klurat ut (I alla fall i hans ögon) världens bästa plan. Tro det eller ej men han hade för länge sedan insett att han inte skulle klara av att vara varken kock eller snickare. Istället hade han blivit en bedragare, En diskbedragare..? Istället för att lära sig om matlagning och servering. Så hade han istället börjat bygga upp sitt diskimperium. Jag vet hur ni tänker, men Mike tänker inte som alla andra och i hans ögon så var detta en lysande idé.

Något som han då inte hade tänkt på var att det inte behövdes en jävla utbildning för att bli diskare. Det slog han istället långt där efter. När jag sedan berättade detta för resten av ghettostyle gänget så kunde vi ju inte låta bli att garva lite.

Diskaren hade nu hittat sin plats i armén och han var här för att stanna, med denna lilla berättelse så vill JAG och säkert resten av ghettostyle gänget bara önska diskaren lycka till i framtiden!

Detta var allt för mig, nu är det dags att sova.. Hoppas att ni hade en trevlig lässtund.

Over N Out Adam.



Kommentarer
Postat av: Mike

Thug Life..

2009-03-06 @ 08:54:41
Postat av: micke

hahahahahaha fan vad bra adam XD

2009-03-06 @ 13:20:03
Postat av: Francesco

Asså.. Bra idé Mike

2009-03-08 @ 16:51:03
Postat av: Emma

Bra skrivet :)

2009-03-09 @ 20:46:51
URL: http://stenfoors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0